A match made in heaven, marketing en bouw
Twee werelden, dezelfde grote uitdagingen
De laatste tijd duizelt het mij een beetje door overeenkomsten en mogelijkheden, ik zie ze echt overal! Waar heb ik het over? De treffende gelijkenis tussen beide werelden waarin ik al jaren rondstruin. De wereld van de ‘nieuwe marketing’ en de wereld van de (toelevering aan) bouw. Een erg interessant ‘umfeld’, dat alleen maar spannender wordt…
Marketeers en professionals in de bouw kampen grotendeels met dezelfde problematiek en hebben dankzij globalisatie en digitalisering te maken met soortgelijke snel veranderende tendensen. We beseffen wel dat we ‘er iets mee moeten’, maar wat doen we er nou werkelijk al mee? Zonde!
Marketing en bouw; verschillende werelden, maar met dezelfde gemene delers
Zonde dat we de krachten niet beter bundelen. De verbanden en mogelijkheden:
– Zonder vertrouwen geen resultaat
– Klantwaarde is je bestaansrecht
– Van massa naar 1-op-1
– Delen om te winnen
– Change of mindset
– Openstaan voor verandering
– Maatschappelijk verantwoord
– De gunfactor
Voorbeelden hiervan en waarom we daarom veel beter samen ten strijde kunnen trekken licht ik toe op het BouwKennisBlog. Lees daar dus even verder.
Lees verder: Help je klant te kiezen voor jou vanuit het heldere DNA van je bedrijf
Het heldere DNA van je bedrijf Dankzij digitalisering en technologie is je klant veranderd. Zijn zoektocht is veranderd. Zijn wereld is veel groter geworden. Daarmee ook de keuze(stress). Hij verlangt daarom iets anders van je. Namelijk dat je ‘m in zijn zoektocht helpt te kiezen (voor jou). Juist in B2B. Kwaliteit en service zijn basisvereisten. ...
Lees verder: Van DNA naar beter in B2B marketing
Stappenplan om te bouwen aan oprechte B2B marketing Willen jullie met je bedrijf gezien worden als kennisleider? Dan zal je niet alleen een vernieuwende kijk moeten bieden in jullie expertisegebied, maar die vernieuwende kijk vervolgens ook uitdragen in alles dat jullie bieden, doen en bewijzen. Geen sinecure dus! Het draait daarbij eigenlijk allemaal om het ...
Geef een reactie op “A match made in heaven, marketing en bouw”