A match made in heaven, marketing en bouw

2 werelden

Twee werelden, dezelfde grote uitdagingen

De laatste tijd duizelt het mij een beetje door overeenkomsten en mogelijkheden, ik zie ze echt overal! Waar heb ik het over? De treffende gelijkenis tussen beide werelden waarin ik al jaren rondstruin. De wereld van de ‘nieuwe marketing’ en de wereld van de (toelevering aan) bouw. Een erg interessant ‘umfeld’, dat alleen maar spannender wordt…

Marketeers en professionals in de bouw kampen grotendeels met dezelfde problematiek en hebben dankzij globalisatie en digitalisering te maken met soortgelijke snel veranderende tendensen. We beseffen wel dat we ‘er iets mee moeten’, maar wat doen we er nou werkelijk al mee? Zonde!

Marketing en bouw; verschillende werelden, maar met dezelfde gemene delers

Zonde dat we de krachten niet beter bundelen. De verbanden en mogelijkheden:

–          Zonder vertrouwen geen resultaat
–          Klantwaarde is je bestaansrecht
–          Van massa naar 1-op-1
–          Delen om te winnen
–          Change of mindset
–          Openstaan voor verandering
–          Maatschappelijk verantwoord
–          De gunfactor

Voorbeelden hiervan en waarom we daarom veel beter samen ten strijde kunnen trekken licht ik toe op het BouwKennisBlog. Lees daar dus even verder.

Lees verder: Waar draait het om in business-to-business marketing?

Eerst een definitie van business-to-business marketing: “B2B-marketing (business-to-business-marketing) is het proces van het promoten en verkopen van producten of diensten tussen twee bedrijven. Het houdt in dat relaties met andere bedrijven worden opgebouwd en onderhouden om omzet te genereren, groei te stimuleren en waarde te creëren. B2B-marketing omvat doorgaans langere verkoopcycli, grotere transacties en complexere ...

Lees verder: Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

Contentmarketingstrategie in de bouw De contentmarketingbelofte is een mooie. Je kunt verhalen vertellen waar mensen op zitten te wachten, die hen raken en hun leven beter, makkelijker of bijvoorbeeld mooier maken. Je kunt met behulp van een contentmarketingstrategie waarde toevoegen door je kennis te delen en bewijsvoering te leveren. Prachtig allemaal, maar dat is makkelijker ...

Geef een reactie op “A match made in heaven, marketing en bouw”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Positioneren in de maakindustrie

Je hebt de focus op het produceren van je producten. Logisch, maar hoe onderscheid je jezelf als producent van die anderen? Dat doe je door slim te positioneren. Of, zoals Jos Burgers al eens zei: “Door jouw specifieke plekje in het weiland op te eisen en bekend te maken.” Je kunt hiervoor 5 stappen volgen. …

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

meer blogs

Waar draait het om in business-to-business marketing?

Eerst een definitie van business-to-business marketing: “B2B-marketing (business-to-business-marketing) is het proces van het promoten en verkopen van producten of diensten tussen twee bedrijven. Het houdt in dat relaties met andere bedrijven worden opgebouwd en onderhouden om omzet te genereren, groei te stimuleren en waarde te creëren. B2B-marketing omvat doorgaans langere verkoopcycli, grotere transacties en complexere …

Contentmissie in b2b formuleren

Toegevoegde waarde in b2b

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten