Inbound marketing, het slome slakje…

Meteen maar de clou verklappen; inbound blijkt helemaal niet zo’n sloom slakje te zijn!

En dit verhaaltje over een slakje is dan ook niet al te lang. Omdat ik denk dat deze titel vooral mensen prikkelt die over het algemeen weinig geduld hebben, leek me dit het juiste begin.

En ongeduldigen zijn er wel veel, merk ik de laatste tijd. Niet gek ook hoor, want ja, als alles om je heen in de 16eversnelling lijkt te gaan, dan kun je niet anders dan je te midden van dat alles af en toe wel een sloom slakje voelen. Met als gevolg dat je ook maar gaat opschakelen.

Inbound marketing wordt ook wel eens met ‘sloom’ geassocieerd. Of ja, vaker dan eens. Want stoppen met pushen en aandringen en onderbreken, vergt voor je gevoel veel meer geduld, dan je uiterste best doen om zodanig woest aantrekkelijk te zijn, dat ze vanzelf naar je toekomen.

‘‘Inbound marketing? Pff, echt niet. Dat duurt me echt veel te lang! Zo traag allemaal. Van nul af aan online de boel op gaan bouwen. Zucht… Nee, dank je! Kom op, het zijn barre tijden, verkopen zullen we! Go go go!’’

En ja, hoewel ik inbound marketing geweldig vind, ook bij mij vallen de shares en likes wel eens tegen. Maar weet je wat ik steeds vaker in de praktijk merk?  Zeker in het veld waar ik rondkuier? Je content wordt misschien helemaal niet zo veel geshared of geliked of geretweet of… ( ja, sorry ik schiet al op, het is wel duidelijk dat ik ‘delen’ bedoel), maar dat zegt ook niet alles over ‘engagement’! Of de betrokkenheid bij jouw boodschap.

Want houd je wel voldoende rekening met lurkers?

Lees het hele artikel op Inbound Industry

Lees verder: Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

De kracht van medewerkers als online ambassadeurs Ben je net gewend aan de term ‘inbound marketing’ en heb je misschien al (wat) stappen gezet in deze richting, beginnen die marketeers weer over iets anders… ‘Employee advocacy’… Gelukkig is de inhoud niet nieuw en liggen deze marketingtermen in elkaars verlengde, mooier nog, ze versterken elkaar als ...

Lees verder: Van DNA naar beter in B2B marketing

Stappenplan om te bouwen aan oprechte B2B marketing Willen jullie met je bedrijf gezien worden als kennisleider? Dan zal je niet alleen een vernieuwende kijk moeten bieden in jullie expertisegebied, maar die vernieuwende kijk vervolgens ook uitdragen in alles dat jullie bieden, doen en bewijzen. Geen sinecure dus! Het draait daarbij eigenlijk allemaal om het ...

Geef een reactie op “Inbound marketing, het slome slakje…”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Marketingkansen pakken door op trends in te spelen

Marketingkansen pakken Met de terechte aandacht voor klimaatverandering en de toenemende urgentie om duurzame (bouw)oplossingen toe te passen, nemen de marketingkansen voor de houtbranche toe. Per slot van rekening werkt deze branche met natuurlijke materialen die de aarde niet uitputten. De vraag is, pak je deze marketing- en verkoopkansen zelf, of laat je het aan …

BedrijfsDNA; wat is het en wat brengt het?

Strategische basis voor b2b contentmarketing

meer blogs

Merkbelofte in b2b

De merkbelofte Welke belofte doe jij aan je potentiële klanten? Of heb je het vooral over je product of dienst?

Marketing Prikkels

De houten eeuw – special waaraan ik mocht bijdragen

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten