Inbound marketing, het slome slakje…

Meteen maar de clou verklappen; inbound blijkt helemaal niet zo’n sloom slakje te zijn!

En dit verhaaltje over een slakje is dan ook niet al te lang. Omdat ik denk dat deze titel vooral mensen prikkelt die over het algemeen weinig geduld hebben, leek me dit het juiste begin.

En ongeduldigen zijn er wel veel, merk ik de laatste tijd. Niet gek ook hoor, want ja, als alles om je heen in de 16eversnelling lijkt te gaan, dan kun je niet anders dan je te midden van dat alles af en toe wel een sloom slakje voelen. Met als gevolg dat je ook maar gaat opschakelen.

Inbound marketing wordt ook wel eens met ‘sloom’ geassocieerd. Of ja, vaker dan eens. Want stoppen met pushen en aandringen en onderbreken, vergt voor je gevoel veel meer geduld, dan je uiterste best doen om zodanig woest aantrekkelijk te zijn, dat ze vanzelf naar je toekomen.

‘‘Inbound marketing? Pff, echt niet. Dat duurt me echt veel te lang! Zo traag allemaal. Van nul af aan online de boel op gaan bouwen. Zucht… Nee, dank je! Kom op, het zijn barre tijden, verkopen zullen we! Go go go!’’

En ja, hoewel ik inbound marketing geweldig vind, ook bij mij vallen de shares en likes wel eens tegen. Maar weet je wat ik steeds vaker in de praktijk merk?  Zeker in het veld waar ik rondkuier? Je content wordt misschien helemaal niet zo veel geshared of geliked of geretweet of… ( ja, sorry ik schiet al op, het is wel duidelijk dat ik ‘delen’ bedoel), maar dat zegt ook niet alles over ‘engagement’! Of de betrokkenheid bij jouw boodschap.

Want houd je wel voldoende rekening met lurkers?

Lees het hele artikel op Inbound Industry

Lees verder: Snel gestructureerd nieuwe contentmarketing ideeën ontdekken?

Contentmarketing: snel en gestructureerd nieuwe ideeën ontdekken   Contentcreatie. Weet je niet welke kennis je nu weer moet gaan delen om online zichtbaar en vindbaar te zijn en blijven? Of denk je dat je niets ‘nieuws’ te melden hebt, dat je klanten toch niet zitten te wachten op jouw verhalen? Gaat het er eigenlijk nog ...

Lees verder: Marketing van ‘inside out’ naar ‘outside in’

Van ‘inside out’ naar ‘outside in’ marketing & communicatie Vaak merk ik bij toeleverende bedrijven aan de bouw, dat er enorm gepassioneerde mensen werken met heel veel kennis van zaken. Geweldig om te zien. Dat wat via hun marketing en communicatie daarvan de ‘buitenwereld’ bereikt, is echter grotendeels vanuit het bedrijf zelf geredeneerd. Sla er ...

Geef een reactie op “Inbound marketing, het slome slakje…”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Social selling in mijn verkoopproces, waarom zou ik?

Social selling Deze tijd maakt één ding duidelijker dan ooit, als je in verkoop online niet zichtbaar en vindbaar bent, dan wordt het steeds lastiger om mee te kunnen blijven doen. Social selling, online sales, contentmarketing, zoekmachines, het kan allemaal best wel overweldigend overkomen. Zeker als je verantwoordelijk bent voor het salesteam, een specifieke klantgroep …

Dankzij beleving blijf je tussen de oren van je klant

Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

meer blogs

focus & kennisleiderschap

Het sleutelwoord bij het bouwen aan ‘kennisleiderschap’ is focus. Want dat leidt tot herkenning en erkenning van datgene waar jij om bekend wil staan bij klanten.

Claim je b2b nichemarkt

succesvolle online b2b marketing

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten