Inbound marketing, het slome slakje…

Meteen maar de clou verklappen; inbound blijkt helemaal niet zo’n sloom slakje te zijn!

En dit verhaaltje over een slakje is dan ook niet al te lang. Omdat ik denk dat deze titel vooral mensen prikkelt die over het algemeen weinig geduld hebben, leek me dit het juiste begin.

En ongeduldigen zijn er wel veel, merk ik de laatste tijd. Niet gek ook hoor, want ja, als alles om je heen in de 16eversnelling lijkt te gaan, dan kun je niet anders dan je te midden van dat alles af en toe wel een sloom slakje voelen. Met als gevolg dat je ook maar gaat opschakelen.

Inbound marketing wordt ook wel eens met ‘sloom’ geassocieerd. Of ja, vaker dan eens. Want stoppen met pushen en aandringen en onderbreken, vergt voor je gevoel veel meer geduld, dan je uiterste best doen om zodanig woest aantrekkelijk te zijn, dat ze vanzelf naar je toekomen.

‘‘Inbound marketing? Pff, echt niet. Dat duurt me echt veel te lang! Zo traag allemaal. Van nul af aan online de boel op gaan bouwen. Zucht… Nee, dank je! Kom op, het zijn barre tijden, verkopen zullen we! Go go go!’’

En ja, hoewel ik inbound marketing geweldig vind, ook bij mij vallen de shares en likes wel eens tegen. Maar weet je wat ik steeds vaker in de praktijk merk?  Zeker in het veld waar ik rondkuier? Je content wordt misschien helemaal niet zo veel geshared of geliked of geretweet of… ( ja, sorry ik schiet al op, het is wel duidelijk dat ik ‘delen’ bedoel), maar dat zegt ook niet alles over ‘engagement’! Of de betrokkenheid bij jouw boodschap.

Want houd je wel voldoende rekening met lurkers?

Lees het hele artikel op Inbound Industry

Lees verder: Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

De kracht van medewerkers als online ambassadeurs Ben je net gewend aan de term ‘inbound marketing’ en heb je misschien al (wat) stappen gezet in deze richting, beginnen die marketeers weer over iets anders… ‘Employee advocacy’… Gelukkig is de inhoud niet nieuw en liggen deze marketingtermen in elkaars verlengde, mooier nog, ze versterken elkaar als ...

Lees verder: Snel gestructureerd nieuwe contentmarketing ideeën ontdekken?

Contentmarketing: snel en gestructureerd nieuwe ideeën ontdekken   Contentcreatie. Weet je niet welke kennis je nu weer moet gaan delen om online zichtbaar en vindbaar te zijn en blijven? Of denk je dat je niets ‘nieuws’ te melden hebt, dat je klanten toch niet zitten te wachten op jouw verhalen? Gaat het er eigenlijk nog ...

Geef een reactie op “Inbound marketing, het slome slakje…”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Snel gestructureerd nieuwe contentmarketing ideeën ontdekken?

Contentmarketing: snel en gestructureerd nieuwe ideeën ontdekken   Contentcreatie. Weet je niet welke kennis je nu weer moet gaan delen om online zichtbaar en vindbaar te zijn en blijven? Of denk je dat je niets ‘nieuws’ te melden hebt, dat je klanten toch niet zitten te wachten op jouw verhalen? Gaat het er eigenlijk nog …

Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

Checklist zakelijk vloggen

meer blogs

klantmagneet worden

Hoe word je een magneet voor klanten? Hoe word je klantmagneet? Door consequent te bouwen aan vertrouwen. Door je relevante expertise te delen en zo kennisleiderschap te veroveren bij je klanten. Zodat klanten je gaan zien als de gids tijdens hun koopreis, de expert, de bron voor informatie en de adviseur die hen verder helpt. …

3 vragen voor effectieve content

Enthousiasme overtuigt

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten