Van DNA naar beter in B2B marketing

Stappenplan om te bouwen aan oprechte B2B marketing

van DNA naar beter in B2B marketing

Willen jullie met je bedrijf gezien worden als kennisleider?

Dan zal je niet alleen een vernieuwende kijk moeten bieden in jullie expertisegebied, maar die vernieuwende kijk vervolgens ook uitdragen in alles dat jullie bieden, doen en bewijzen.

Geen sinecure dus!

Het draait daarbij eigenlijk allemaal om het bouwen aan vertrouwen. En vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Neem de bankensector maar als voorbeeld.

Ook functies in marketing eindigen helaas diep-triest laag op de ‘vertrouwensbarometer’. En dat hebben we geheel aan onszelf en onze slinkse marketingtrucs te danken.

Om ons vak weer ‘gezond te maken’ (er weer trots op te worden, maar ook betere resultaten te halen), moeten we beginnen bij oprechtheid en authenticiteit.

Jammer trouwens, dit soort woorden wordt uitgekauwd en uitgespuugd, nog voordat de inhoud daadwerkelijk kan beklijven… Maar dat betekent niet dat de inhoud ervan minder relevant is!

Stappenplan om vanuit DNA naar beter te gaan

Hieronder een aantal stappen die volgens mij bijdragen aan oprechte marketing. Omdat jullie vanuit jullie echte, authentieke zelf en ‘purpose’ redeneren, zonder de focus op klantrelevantie te verliezen:

1 DNA, het fundament

2 Ontdekken van de klantwaarde

3 Het creëren van de juiste context en beleving 

4 Het bewijs gaat via eigen mensen 

5 Vanuit jullie eigen verhaal gaan helpen

Voor een uitgebreide toelichting per stap, verwijs ik graag naar Marketingfacts.nl, waar mijn blog eerder verscheen.

Heb je deze stappen doorlopen? Dan is het aan jullie, om het vanuit deze krachtige basis oprecht ‘beter te willen doen’. Als eerste voor jullie klanten, maar ook voor alle andere betrokkenen en natuurlijk ook voor jullie zelf.

Ga jij vanaf nu ook oprechte marketing toepassen?

Lees verder: Bescheidenheid siert, maar sla er niet in door

Bescheidenheid en marketing Bij houtverwerkende en houtbewerkende bedrijven die ik van binnen heb bekeken, valt me één ding vaak op. De bescheidenheid. De nuchtere mentaliteit. Die typische ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’ aanpak. Ik houd ervan. Bescheidenheid is een prachtige eigenschap. Maar in het geval van marketing is het ook al ...

Lees verder: Boekreview ‘When digital becomes human’

Het lijkt nog zo ver van je bed, toch kruipt het bijna tegen je aan… De feestdagen kwamen voor mij vroeg dit jaar! In november bood Steven van Belleghem namelijk aan zijn oplettende fans via Twitter de mogelijkheid om zijn boek te ontvangen. In ruil voor een review. Ik greep mijn kans en een paar ...

Geef een reactie op “Van DNA naar beter in B2B marketing”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Wel of geen unicorn in marketing?

Je hoeft geen unicorn te zijn in marketing en communicatie Je hoeft niet uniek te zijn om op te vallen. Zoek jij in je marketing en communicatie ook naar dat ene unieke element? Iets wat niemand anders doet? Dat is niet nodig. Jouw klanten zoeken gelukkig geen unicorn. Ze zoeken iemand die hun uitdagingen begrijpt. …

Prive versus zakelijk AI gebruik

Is klantentrouw bij jou een strategie?

meer blogs

Vertrouwen komt te voet, gaat te paard.

Vertrouwen. Het komt te voet. Het gaat te paard. Je bouwt het langzaam op. Stap voor stap. In elke belofte die je nakomt. Maar ook met elke eerlijke “nee”. Vooral in hoe je óók ná de deal zichtbaar blijft en handelt. Geschapen verwachtingen waarmaakt. Marketing schept verwachtingen. Sales nodigt uit. Communicatie bevestigt. Samen zorgen ze …

Durf te kiezen

zichtbaarheid versus gekozen worden

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten