Social selling in B2B workshop

Workshop social selling in B2B

Wist je al dat ik ook workshops social selling in B2B aanbied?

Waarom zou je die workshop volgen?

– Omdat je merkt dat cold calling niet meer werkt.charles-darwin-quote
– Omdat nee-nee stickers, bel-me-niet-registers en adblockers je als verkoper het leven behoorlijk zuur maken.
– Omdat jouw rol toch al steeds meer verandert in de richting van consultative selling.
– Omdat de gunfactor steeds essentiëler wordt. En vertrouwen winnen meer dan ooit het succes van de verkoop bepaalt.

Van verkopen naar luisteren en helpen

Met social selling bouw je via de juiste, relevante social media kanalen (daar waar je klanten oriënteren dus) een band op met potentiële klanten. En verstevig je de band met bestaande klanten en andere relevante relaties. De afdelingen sales en marketing moeten dan ook steeds beter op elkaar ingespeeld zijn.

Social selling, hoe doe je dat?

Dit doe je door relevante kennis te delen. Van informatie tot tips & trics, van ervaringen tot cases. En door te weten waar je doelgroep zit en wat hen bezighoudt en daar deskundig op in te haken. Zo bouw je aan vertrouwen. Je bewijst continu jouw nut. Zodat als iemand daadwerkelijk behoefte heeft aan een oplossing, jij als eerste boven komt drijven. Via een zoekmachine als daar gezocht wordt, omdat jouw relevante kennis door Google hoog gewaardeerd wordt. Of in het hoofd van diegene, zodat er direct contact met je opgenomen wordt voor een nadere kennismaking of het in detail bespreken van de oplossing die jullie bieden.

In de workshop social selling in B2B komt o.a. het volgende aan bod:

– het hoe, wat en waarom van social selling

– relevante kennis delen, hoe en waar doe je dat?

– smarketing (samenwerking sales en marketing), hoe krijgen we dat voor elkaar?

– hoe pak ik als verkoper het podium om te bouwen aan vertrouwen?

 Wil je als verkoper of jullie als verkoopteam dus ook bouwen aan een stevige online expertpositie?

Neem dan gerust eens contact met me op voor de mogelijkheden via 06-25 481 882
De workshop wordt op maat aangeboden voor jullie situatie.

Lees meer over: , ,

Geef een reactie op “Social selling in B2B workshop”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Positioneren in de maakindustrie

Je hebt de focus op het produceren van je producten. Logisch, maar hoe onderscheid je jezelf als producent van die anderen? Dat doe je door slim te positioneren. Of, zoals Jos Burgers al eens zei: “Door jouw specifieke plekje in het weiland op te eisen en bekend te maken.” Je kunt hiervoor 5 stappen volgen. …

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

meer blogs

Waar draait het om in business-to-business marketing?

Eerst een definitie van business-to-business marketing: “B2B-marketing (business-to-business-marketing) is het proces van het promoten en verkopen van producten of diensten tussen twee bedrijven. Het houdt in dat relaties met andere bedrijven worden opgebouwd en onderhouden om omzet te genereren, groei te stimuleren en waarde te creëren. B2B-marketing omvat doorgaans langere verkoopcycli, grotere transacties en complexere …

Contentmissie in b2b formuleren

Toegevoegde waarde in b2b

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten