klantmagneet worden

Hoe word je een magneet voor klanten? Hoe word je klantmagneet? Door consequent te bouwen aan vertrouwen. Door je relevante expertise te delen en zo kennisleiderschap te veroveren bij je klanten. Zodat klanten je gaan zien als de gids tijdens hun koopreis, de expert, de bron voor informatie en de adviseur die hen verder helpt. …

Meer inspiratie

3 vragen voor effectieve content

Effectieve content maken voor jouw publiek? Stel jezelf ter voorbereiding 3 slimme vragen…

Meer inspiratie

Enthousiasme overtuigt

Enthousiasme overtuigt. Als je dus wilt dat medewerkers succesvol kennis delen, bepaal dan niet voor ze, maar ontdek samen waar ze enthousiast over willen en kunnen vertellen. ‘Waarom-vragen’ helpen daar super goed bij…

Meer inspiratie

Marketingtips vakblad installatiebranche

Voor het technisch magazine Henk & Fred ben ik geïnterviewd over praktische marketingtips voor de installatiebranche. “Vraag klant waar zijn behoefte zit” Onder de afbeeldingen vind je de tekst van het interview in het katern – ‘8 brutale vragen’ – uitgeschreven.          Tips op het gebied van marketing. We vragen het aan Marlene Dekkers …

Meer inspiratie

De impact van jouw B2B oplossing

Welke impact breng jij met je B2B oplossing? Hoe beseft je klant snel dat jouw B2B oplossing de beste is voor zijn of haar probleem? Niet door over je producten of diensten te praten, maar door voor je klant helder te maken wat de impact van jouw oplossing is in zijn of haar wereld.

Meer inspiratie

“Wat verkoop jij?” Geef slimmer antwoord

“Wat verkoop jij?” Geef slimmer antwoord in B2B We hebben sterk de neiging letterlijk antwoord te geven op de vraag. Je klant is in het antwoord echter niet op zoek naar wat je daadwerkelijk verkoopt, maar naar dat wat hij of zij er voor krijgt!

Meer inspiratie

Relevantie in zakelijke blogs en vlogs

Relevantie in zakelijke blogs en vlogs Relevanter worden voor je lezers en kijkers? Ik geef je graag 3 tips waardoor je zakelijke blogs en vlogs (nog) succesvoller worden…

Meer inspiratie

Keuzeproces in B2B

Keuzeproces in B2B Kiezen vinden wij lastig. Teveel of te weinig keuze leidt daarom uiteindelijk vaak tot het niet maken van een keuze. Help daarom jouw ideale klant te kiezen (voor jou).

Meer inspiratie

Waardepropositie in B2B

Verkondig je waardepropositie in plaats van weer over je product, de eigenschappen of de technologie erachter te praten. Hier is nog veel ruimte voor verbetering!

Meer inspiratie

LinkedIn-code voor B2B

LinkedIn-code voor B2B Ken jij deze handige nieuwe functie van LinkedIn al? Maakt het bijvoorbeeld super makkelijk om snel iemands LinkedIn profiel te vinden…

Meer inspiratie

De kracht van schaarste in B2B

Waarom werkt het creëren van schaarste zo goed? En waar en hoe pas jij de kracht van schaarste toe, zodat klanten sneller kiezen voor jou?

Meer inspiratie

Klanten echt leren kennen via B2B events

Je klanten echt beter leren kennen tijdens B2B events, het kan! Ben je binnenkort aanwezig op een vakbeurs of een kennisevent? Of ga je om tafel met een potentiële of bestaande klant? Doe dat dan eens met een andere mindset. Ga informatie halen in plaats van brengen. Want met een schat aan waardevolle klantinformatie kun …

Meer inspiratie

Klantgerichte doelen stellen in B2B

Zijn de doelen en KPI’s in jouw organisatie vooral intern of extern gericht? Welke doelen en KPI’s helpen je om jouw klant optimaal te kunnen bedienen?

Meer inspiratie

Verkopen versus adviseren in B2B

Het nuanceverschil tussen ‘verkopen’ en ‘adviseren’ bepaalt (online) in grote mate je succes.

Meer inspiratie

Klanttevredenheid versus klantentrouw in B2B

Wist je dat een tevreden klant nog geen trouwe klant hoeft te zijn? Denk je dat jouw klanten wel zullen blijven als ze aangeven tevreden te zijn? Er is een belangrijk verschil tussen tevredenheid en klantentrouw…

Meer inspiratie

Publicatie Rabobank ledenmagazine Dichterbij

De Rabobank vroeg mij naar mijn mening over digitalisering & groei. De publicatie is verschenen in het ledenmagazine Dichterbij 3-18 voor de leden in Helmond. De tekst uitgeschreven: Wat heb je je klanten te bieden? Marlene Dekkers adviseert bedrijven bij hun online- en offline marketing. Ze geeft hen handvatten zodat ze hun klanten beter weten …

Meer inspiratie

‘Customers the day after tomorrow’ – Steven van Belleghem, een must read

Het nieuwste boek van Steven van Belleghem: ‘Customers the day after tomorrow’, kan ik je van harte aanbevelen. Steven bespreekt in dit boek de impact van Artificial Intelligence (A.I.) op de klantgerichtheid van je organisatie en de verwachtingen bij je klanten. Kunstmatige intelligentie is nog best een abstract iets, we kunnen de gevolgen hiervan nog lang niet overzien… Het veroorzaakt een …

Meer inspiratie

Marketing Prikkels video’s 1e helft 2018

Wekelijks post ik een korte video op LinkedIn waarin ik je probeer te prikkelen rondom B2B marketing. Wil je niets missen van deze marketing prikkels? Stuur me dan via LinkedIn zeker een uitnodiging om te linken: https://nl.linkedin.com/in/marlenedekkers! Hieronder de B2B Marketing Prikkels van de 1e helft van 2018: Zorg wel even dat je ingelogd bent bij LinkedIn …

Meer inspiratie

B2B Marketing trends 2018

Marcel Nanning, van B2Bmarketeers.nl vroeg mij om mijn verwachtingen voor B2B marketing in 2018. Hieronder kun je mijn bijdrage lezen. Lees vooral ook de gehele longpost op B2Bmarketeers.nl waarin ook andere B2b marketeers de ontwikkelingen beschrijven en voorspellingen voor 2018 doen. Menselijke marketing in B2B Menselijke business-to-business marketing “Er ontstaat een bepaalde ‘tool-moeheid’ waardoor de …

Meer inspiratie

Collega’s meekrijgen voor content en social media

Vind jij het ook lastig om je collega’s te activeren om bij te dragen aan B2B contentmarketing en social media activiteiten? Je bent echt niet de enige! Je collega’s toch zo ver krijgen om input te leveren voor content? Voor blogs bijvoorbeeld? Of ze te enthousiasmeren om actiever mee te doen op LinkedIn bijvoorbeeld? In …

Meer inspiratie

Korte video’s volop B2B marketingprikkels

Wekelijks post ik een korte video op LinkedIn. Daarin probeer ik je te prikkelen rondom B2B marketing. Ben je benieuwd? Stuur me dan via LinkedIn zeker een uitnodiging om te linken: https://nl.linkedin.com/in/marlenedekkers en mis geen prikkel meer! Hieronder een paar voorbeelden van B2B Marketing Prikkels: Zorg wel even dat je ingelogd bent bij LinkedIn om ze rechtstreeks …

Meer inspiratie

Vlog B2B content marketing

Vlog B2B content marketing Enthousiast begonnen met B2B content marketing, maar is de inspiratie op? Loopt je content kalender steeds verder leeg? “We hebben niks nieuws te melden…”, dat moet wel het meest gehoorde argument zijn, zodra ik mijn klanten spreek over de continuïteit in hun online zichtbaarheid en vindbaarheid. En het valt ook niet …

Meer inspiratie

Workshops online marketing B2B

Workshops online marketing B2B Praktische zakelijke workshops om direct aan de slag te gaan met een betere online zichtbaarheid en vindbaarheid. Online plannen maken voor mijn klanten vind ik prachtig, deze plannen vervolgens in de kast zien verdwijnen en verstoffen niet natuurlijk. De behoefte aan praktische hulp bij de uitvoering van online marketingactiviteiten blijkt erg …

Meer inspiratie

Nieuwe website sales-innovatie.nl

Nieuwe website sales-innovatie.nl Steeds vaker krijg ik vragen over de nieuwe manieren van verkopen. Veel mensen zijn op zoek naar praktische handvatten om potentiële klanten op het juiste moment met de juiste boodschap online te bereiken. Masterclass Sales Innovatie in B2B Daarom heb ik de Masterclass Sales Innovatie in B2B ontwikkeld die ik samen met …

Meer inspiratie

Referenties Marketing Accent

Referenties Marketing Accent Benieuwd wat mijn opdrachtgevers over mij en mijn dienstverlening zeggen? Over het ontdekken van bedrijfsDNA, positionering en digitale marketing aanpak, tot presentaties en workshops social media, bloggen, vloggen en ploggen. Check dan mijn referenties, ik vul ze regelmatig aan. En neem gerust contact met met op als je meer wilt weten. marlene@marketingaccent.nl …

Meer inspiratie

Inbound marketing, een interview

Inbound marketing Kelly de Wilde volgt de opleiding Media, Informatie en Communicatie aan het Saxion in Enschede en interviewde mij als ‘fieldexpert’ 😉 voor haar afstudeeronderzoek over inbound marketing. Lees je mee? Wat is volgens u de definitie van Inbound Marketing? “Ik zie steeds vaker dat inbound marketing ‘weggezet wordt’ als een soort automation tool …

Meer inspiratie

MKB Megatrends 2016 – Adjiedj Bakas

  Wat staat ondernemers in het MKB te wachten? Adjiedj Bakas werpt een blik in de (nabije) toekomst door de trends samen te vatten in deze video.  

Meer inspiratie

Meer marketingrendement vanuit bedrijfsDNA

In deze vlog licht ik mijn vijf stappen toe waarmee je meer marketingrendement kunt behalen uit je marketinginspanningen. Stap 1. BedrijfsDNA ontdekken Dit is het fundament. Het bedrijfsDNA bestaat uit drijfveren, beloften, kernwaarden en passie. Het gaat om bestaansrecht van je bedrijf. Hieruit blijkt waarom je doet wat je doet, hoe je echt het verschil …

Meer inspiratie

Sales Innovatie

Sales Innovatie Heeft traditionele sales nog wel toekomst? En past de huidige aanpak nog in de (online) koopreis? Het antwoord is keihard nee. Het moet anders. Smarketing Sales en marketing moeten hiervoor samensmelten. In de masterclass sales innovatie in B2B draait het om: bewustwording van de veranderingen in sales, overtuiging rondom intensieve samenwerking met marketing, …

Meer inspiratie

Gratis kennissessie online marketing & sales

Tijdens een inspirerende kennissessie komen in ca. 2,5 uur de geheimen van succesvolle online marketing & sales voorbij.

Meer inspiratie

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Snel gestructureerd nieuwe contentmarketing ideeën ontdekken?

Contentmarketing: snel en gestructureerd nieuwe ideeën ontdekken   Contentcreatie. Weet je niet welke kennis je nu weer moet gaan delen om online zichtbaar en vindbaar te zijn en blijven? Of denk je dat je niets ‘nieuws’ te melden hebt, dat je klanten toch niet zitten te wachten op jouw verhalen? Gaat het er eigenlijk nog …

Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

Checklist zakelijk vloggen

meer blogs

klantmagneet worden

Hoe word je een magneet voor klanten? Hoe word je klantmagneet? Door consequent te bouwen aan vertrouwen. Door je relevante expertise te delen en zo kennisleiderschap te veroveren bij je klanten. Zodat klanten je gaan zien als de gids tijdens hun koopreis, de expert, de bron voor informatie en de adviseur die hen verder helpt. …

3 vragen voor effectieve content

Enthousiasme overtuigt

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten