Contentmissie in b2b formuleren

Heb je nog geen volledige contentstragtegie uitgewerkt, maar wil je toch graag werken vanuit een bepaalde basis? Formuleer dan als houvast de contentmissie van je bedrijf. Deze bestaat uit 3 onderdelen.

Meer inspiratie

Toegevoegde waarde in b2b

De kern van marketing is het leveren van toegevoegde waarde. Maar wat is dat nou eigenlijk? En is dat voor jou hetzelfde als voor je klant?

Meer inspiratie

Achterliggend verlangen van b2b klanten

Het gaat niet om wat je maakt, het gaat om wat je mogelijk maakt. Zo creëer je effectieve communicatieboodschappen.

Meer inspiratie

Prioriteiten op b2b marketingagenda

Wat absoluut prioriteit moet hebben op je marketingagenda (of ja, eigenlijk in je hele bedrijf)? 1. Digitalisering 2. Verduurzaming Open deuren? Nee zeker niet, want het gaat echt veel verder dan je online zichtbaarheid of je bedrijfspand ‘vergroenen’. Bekijk in de video wat echt je focus zou moeten krijgen en laat me gerust weten of …

Meer inspiratie

Merkbelofte in b2b

De merkbelofte Welke belofte doe jij aan je potentiële klanten? Of heb je het vooral over je product of dienst?

Meer inspiratie

Marketing Prikkels

Om je uit te dagen net even anders naar je marketingactiviteiten te kijken, deel ik hier een slideshow met marketing prikkels. Download hier de slideshow: Marketing Prikkels – Marlene Dekkers – Marketing Accent   Bekijk ze met een frisse, open blik. Laat ze eens op je inwerken. Ze helpen je namelijk om accenten goed te …

Meer inspiratie

De houten eeuw – special waaraan ik mocht bijdragen

Bijdrage Marketing Accent aan Magazine De houten eeuw ‘De houten eeuw’. Een prachtige special uitgebracht door Kozijnen van HOUT100%. Een echt bewaarexemplaar voor uiteenlopende partijen in de bouwketen, waarin diverse prominenten hun visie op duurzaam bouwen en het bouwen met hout geven. Je kunt een volledige digitale versie van het magazine downloaden. Ik mocht in …

Meer inspiratie

Contentinspiratie

Heb je even geen inspiratie voor je volgende stuk relevante, unieke content? Denk dan aan een specifieke potentiële klant. En stel jezelf dan 2 vragen…  

Meer inspiratie

social proof

Ben je op zoek naar slimme manieren om je (potentiële) klanten gerust te stellen? Bewijs dan dat jij de ervaring en kennis in huis hebt en draag het online uit. Ga voor social proof…

Meer inspiratie

succesvolle marketingmindset

Om succesvol te zijn met je marketingactiviteiten is er eigenlijk maar 1 regel super belangrijk om goed te onthouden…  

Meer inspiratie

Sweetspot contentmarketing

Heb jij de sweetspot(s) voor jouw content al gevonden? De sweetspot is een handige manier om uit te vinden met welke content je onderscheidend en succesvol kunt zijn in jouw nichemarkt.  

Meer inspiratie

Overtuigend communiceren

Overtuigender communiceren richting je potentiële klanten? Het geheim zit ‘m grotendeels in ons brein. Dat wil namelijk pijn vermijden en genot ervaren.  

Meer inspiratie

De juiste klanten kiezen

Kiezen doet een beetje pijn. Omdat je het gevoel hebt dat als je focust op een bepaalde groep ideale klanten, je ook meteen een heleboel mogelijke klanten links laat liggen. Maar in marketing draait het juist om kiezen om gekozen te worden. Dus voor wie ben jij er wel en voor wie ben je er …

Meer inspiratie

Mediakanalen kiezen in b2b

Welke mediakanalen kun je nou het beste inzetten om jouw ideale klanten te bereiken?

Meer inspiratie

Juist in b2b doen mensen zaken met mensen

Mensen doen zaken met mensen. Waarom zie je dan vooral berichten met productinformatie en projecten op zakelijke social media? En weet je dus niet van welke persoon het bericht afkomstig is? Of zie je amper mensen in beeld? Geef mensen de kans het jou te gunnen!  

Meer inspiratie

Waardevolle b2b content maken

Waardevolle content maken die eerlijk, duidelijk en behulpzaam is? Maak het jezelf makkelijk! Laat die docent die in jezelf zit eens het podium pakken…

Meer inspiratie

Merk bouwen in b2b

Je merk is niet zozeer je logo of huisstijl, het is je reputatie. Het is de belofte die je doet en het bewijs dat je daarvoor levert. Met waardevolle content kun je efficiënt bouwen aan je merk en dus je reputatie, zolang je maar nakomt wat je belooft.

Meer inspiratie

focus & kennisleiderschap

Het sleutelwoord bij het bouwen aan ‘kennisleiderschap’ is focus. Want dat leidt tot herkenning en erkenning van datgene waar jij om bekend wil staan bij klanten.

Meer inspiratie

Claim je b2b nichemarkt

Baken jouw expertisegebied af. Kies dat kleine, afgebakende, bewerkbare deel als jouw doelmarkt. Word voor de beslissers in die niche de autoriteit. Zet jezelf dus neer als expert. Besef, wat jij normaal bent gaan vinden, is dat voor een ander niet. Deel dus je kennis, ook als het voor jezelf in eerste instantie geen nieuwswaarde …

Meer inspiratie

succesvolle online b2b marketing

Start met online marketing in de juiste volgorde. Begin niet zomaar met bijvoorbeeld het inzetten van een Adwords budget. Zorg dat je een fundament hebt om op te bouwen, zodat je er tijdens de uitvoering volop van profiteert. Er is geen diepgaand onderzoek nodig, maar eerst komen tot de juiste klantbelofte is bijvoorbeeld wel een …

Meer inspiratie

Het nieuwe verkopen in b2b is informeren

‘Het nieuwe verkopen is informeren’. Hoe je hier met content succesvol op inspeelt? Je ziet het in deze video…

Meer inspiratie

When life gives you lemons, make lemonade

“When life gives you lemons, make lemonade.” Hoewel wel wereldwijd te maken hebben met een pandemie, is in een hoekje kruipen geen optie. Ook niet als zakelijk alles tegenzit en de oorzaken daarvan helaas buiten je eigen invloedssfeer liggen. Meer dan ooit ben je als ondernemer nu een avonturier. Zet alles op alles om succesvol …

Meer inspiratie

content inspiratie vinden

Stel je hebt wel een onderwerp in gedachte om content over te maken, maar je loopt daarna vast. Wat moet je dan allemaal melden over dat onderwerp? De inspiratie ontbreekt… Dan is er een simpele maar doeltreffende truc die je kunt toepassen om weer verder te kunnen!

Meer inspiratie

lokaasmarketing

Met welk lokaas hengel jij jullie klanten binnen? Zie contentmarketing maar als ‘lokaasmarketing’, want dat is het in de basis. Maar let op, niet te verwarren met clickbait!

Meer inspiratie

Educate don’t advertise

“Educate don’t advertise” Een belangrijke uitdrukking als het gaat over online marketingsucces en contentmarketing in business-to-business. Heb je snel de neiging om te ‘verkopen’ in plaats van je klant te ‘gidsen’ tijdens zijn of haar zoektocht? Probeer dit dan eens…

Meer inspiratie

Onderscheid door focus

Is het voor jou ook zo lastig je bedrijf te onderscheiden van anderen in de markt? Omdat je in de kern misschien niet zo uniek bent met je producten of diensten? Ook dan is het gelukkig mogelijk je onderscheidend te positioneren. Het geheim zit ‘m namelijk in het aanbrengen van focus.

Meer inspiratie

Dienstverlening Marketing Accent

Video is booming. Om mijn dienstverlening binnen 1 minuut over te brengen, heb ik een bedrijfsfilm laten maken.   Business-to-business marketing verandert voortdurend. Nieuwe online en offline ontwikkelingen, methodes en strategieën. Zoek jij tussen al die marketingtermen, tools en technieken naar oplossingen waarmee je écht het verschil kan maken? Ik help je op het juiste …

Meer inspiratie

5 stappen voor meer marketingrendement

Deze infographic publiceerde ik bij de start van mijn bedrijf in 2014. En hij is nog steeds relevant, sterker nog hij wordt steeds relevanter…. Vaak mis ik in de marketing en communicatie van bedrijven namelijk de echte klantwaarde. Er wordt nog veel ‘inside out’ geredeneerd en gecommuniceerd in plaats van ‘outside in’, waarbij je inspeelt …

Meer inspiratie

Hoe goed ken jij je klant?

Hoe goed ken jij je klant? En de klant van jouw klant? Want dat is juist degene die jouw klant in gedachte heeft als hij of zij antwoord zoekt op ‘Whats in it for me?’ In deze video licht ik toe waarom dit zo belangrijk is. Meer marketingtips? Bekijk ze op mijn YouTube kanaal.

Meer inspiratie

Wat is ‘de bedoeling’ van je bedrijf?

Wat is ‘de bedoeling’ van je bedrijf? Welk verschil wil je maken voor wie en waarom? Als je de bedoeling duidelijk uitdraagt bereik je sneller de juiste mensen. Daar gaat deze video over. Meer marketingtips? Bekijk ze op mijn YouTube kanaal.

Meer inspiratie

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Kennisleiderschap om met je bedrijf te schitteren

Laat dankzij kennisleiderschap je bedrijf schitteren   Kennisleiderschap (of de Engelse marketingterm ‘thought leadership’) komt er op neer dat je jouw klant met jouw expertise een vernieuwende kijk geeft op zijn of haar problemen en worstelingen. De kern van kennisleiderschap is namelijk het bieden van een  op relevante thema’s en dit concreet uitdragen in wat …

Marketingkansen pakken door op trends in te spelen

BedrijfsDNA; wat is het en wat brengt het?

meer blogs

Contentmissie in b2b formuleren

Heb je nog geen volledige contentstragtegie uitgewerkt, maar wil je toch graag werken vanuit een bepaalde basis? Formuleer dan als houvast de contentmissie van je bedrijf. Deze bestaat uit 3 onderdelen.

Toegevoegde waarde in b2b

Achterliggend verlangen van b2b klanten

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten