Houtcafé: Hoe verkoop je duurzaamheid?

Tijdens het Houtcafé van Centrum Hout op 12 september 2019 in Almere mocht ik aan het publiek toelichten hoe je duurzaamheid verkoopt.

Een groep van ongeveer 80 geïnteresseerde houtverwerkers en houthandelaren was die donderdag afgekomen op het thema ‘Hoe verkoop ik de milieu-aspecten van hout’? Onderwerpen als circulariteit, duurzaamheid en biobased bouwen kwamen uitvoerig aan de orde. Mooie verkoopargumenten voor de houtbranche, maar hoe zorg je dat je ze ook zodanig inzet, dat je er je verkoop een boost mee geeft?

Tijdens mijn presentatie ‘Hoe verkoop je duurzaamheid?’ nam ik het publiek mee in een korte introductie in ‘storytelling’. Duurzaamheid verkoop je namelijk niet door het label ‘duurzaam’ centraal te stellen, maar door het verhaal achter het product of de dienst te vertellen.

Dank voor het mooie podium Centrum Hout!

Spreker Marlene Dekkers - Houtcafé Centrum Hout 12-9-19

 

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Wel of geen unicorn in marketing?

Je hoeft geen unicorn te zijn in marketing en communicatie Je hoeft niet uniek te zijn om op te vallen. Zoek jij in je marketing en communicatie ook naar dat ene unieke element? Iets wat niemand anders doet? Dat is niet nodig. Jouw klanten zoeken gelukkig geen unicorn. Ze zoeken iemand die hun uitdagingen begrijpt. …

Prive versus zakelijk AI gebruik

Is klantentrouw bij jou een strategie?

meer blogs

Vertrouwen komt te voet, gaat te paard.

Vertrouwen. Het komt te voet. Het gaat te paard. Je bouwt het langzaam op. Stap voor stap. In elke belofte die je nakomt. Maar ook met elke eerlijke “nee”. Vooral in hoe je óók ná de deal zichtbaar blijft en handelt. Geschapen verwachtingen waarmaakt. Marketing schept verwachtingen. Sales nodigt uit. Communicatie bevestigt. Samen zorgen ze …

Durf te kiezen

zichtbaarheid versus gekozen worden

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten