5 stappen voor meer marketingrendement

Deze infographic publiceerde ik bij de start van mijn bedrijf in 2014. En hij is nog steeds relevant, sterker nog hij wordt steeds relevanter….

Vaak mis ik in de marketing en communicatie van bedrijven namelijk de echte klantwaarde. Er wordt nog veel ‘inside out’ geredeneerd en gecommuniceerd in plaats van ‘outside in’, waarbij je inspeelt op de beweegredenen van je klant.

Infographic ‘5 stappen voor meer marketingrendement’

 

Meer rendement met B2B Marketing Accent - Marlene Dekkers

 

Meer rendement behalen met je B2B marketingactiviteiten begint dus bij het leggen van een stevig fundament in de vorm van je bedrijfsDNA, vertaalt naar echte klantwaarde. Gepositioneerd in de belevingswereld van je klant, waarbij medewerkers authentieke magneten worden voor nieuwe klanten en medewerkers.

2 reacties op “5 stappen voor meer marketingrendement”

  1. Helemaal eens! Bedankt voor een kort en krachtig overzicht.

    1. Marlene Dekkers schreef:

      Graag gedaan Lisette, doe er je voordeel mee!

Geef een reactie op “5 stappen voor meer marketingrendement”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Positioneren in de maakindustrie

Je hebt de focus op het produceren van je producten. Logisch, maar hoe onderscheid je jezelf als producent van die anderen? Dat doe je door slim te positioneren. Of, zoals Jos Burgers al eens zei: “Door jouw specifieke plekje in het weiland op te eisen en bekend te maken.” Je kunt hiervoor 5 stappen volgen. …

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

meer blogs

Waar draait het om in business-to-business marketing?

Eerst een definitie van business-to-business marketing: “B2B-marketing (business-to-business-marketing) is het proces van het promoten en verkopen van producten of diensten tussen twee bedrijven. Het houdt in dat relaties met andere bedrijven worden opgebouwd en onderhouden om omzet te genereren, groei te stimuleren en waarde te creëren. B2B-marketing omvat doorgaans langere verkoopcycli, grotere transacties en complexere …

Contentmissie in b2b formuleren

Toegevoegde waarde in b2b

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten