28-06-2017

Duo-spreker DNA & storytelling

Tijdens de ledenbijeenkomst van Business Club Brandevoort op 28-06-17 gaven Margot Cuppen en ik een presentatie over marketing, DNA en storytelling.

(meer…)

11-05-2017

Workshop bloggen en vloggen

Donderdag 11 mei 2017 gaf ik een workshop bloggen en vloggen als onderdeel van de Babbage Academy bij Babbage Company in Amsterdam.  (meer…)

06-04-2017

Spreker Ladies Sociëteit De Kempen

Op 6 april 2017 mocht ik de dames van de Ladies Sociëteit De Kempen adviseren rondom Social media marketing.

(meer…)

21-02-2017

Spreker ledenavond SMC

Tijdens de ledenavond van SMC, Salesmanagementclub op 21 februari 2017 sprak ik over ‘thought leadership’. (meer…)

Masterclass Sales Innovatie B2B

Heeft traditionele sales nog wel toekomst?
En past de huidige aanpak nog in de (online) koopreis?

In de masterclass sales innovatie in B2B draait het om bewustwording van de veranderingen in sales, overtuiging rondom intensieve samenwerking met marketing, beschikbare nieuwe verkooptools en het klaarstomen van het salesteam van de toekomst.

Heeft traditionele sales nog wel toekomst? En past de huidige aanpak nog in de (online) koopreis?

Het antwoord is keihard nee. Het moet anders. Tijdens de masterclass sales innovatie worden jullie als team hiervan bewust gemaakt. Het waarom, hoe en ieders rol in deze verandering komen uitvoerig aan bod.

Even een paar salesfeiten op een rijtje*:

– 22% van de verkopers heeft in 2020 geen salesbaan meer;

– 75% van de B2B inkopers geeft aan meer vertrouwen te hebben in kopen via een e-commerce omgeving dan via een verkoper;

– 93% geeft aan de voorkeur te hebben online te kopen in het geval ze al besloten hebben welk product het moet worden;

– van de B2B beslissers begint 78% de zoektocht op internet;

– 86% van de mensen wantrouwt verkooppraatjes. 

* Bron: Gartner

masterclass-sales-innovatieInhoud masterclass sales innovatie

O.a. de volgende onderwerpen komen aan bod:

– het hoe, wat en waarom van sales innovatie

– online klanten identificeren

– fasen van de online koopreis

– plan van aanpak en doelstellingen

– professionele aanwezigheid, leads opsporen en aantrekken

– smarketing (samenwerking sales & marketing)

– hoe pak ik als verkoper het online podium en word ik die klantmagneet?

– noodzakelijke competenties van succesvolle salesexperts

Wat levert de masterclass op ?

– handvatten voor een toekomstbestendig salesteam

– concreet stappenplan om direct aan de slag te gaan

– bewustwording bij jullie salesmensen, geen uitvluchten/excuses meer

– lagere saleskosten

– nog betere klantenbinding door sales aanpak afgestemd op klantwensen

– betere concurrentiepositie

Om de beste invulling te geven aan deze masterclass, bied ik deze aan in samenwerking met met een salesspecialist.

 

Willen jullie dus het salesteam van de toekomst worden?

Neem voor de incompany masterclass vrijblijvend contact met me op: 06 25 481 882

Interesse in de volgende editie masterclass sales innovatie ‘open inschrijving’: 06 25 481 882

 

24-01-2017

Spreker Isis Ondernemende vrouwen

Tijdens de algemene ledenvergadering van Isis ondernemende vrouwen, op 24 januari 2017 sprak ik over ‘online kansen, met de focus op LinkedIn’.

(meer…)

22-09-2016

Workshop bloggen en vloggen

Donderdag 22 september 2016 gaf ik een workshop bloggen en vloggen als onderdeel van de Babbage Academy bij Babbage Company in Amsterdam.  (meer…)

04-03-2016

Workshop bloggen (gratis)

Er zijn veel goede redenen om te starten met (professioneel) B2B bloggen.

Belangrijk om te weten is dat bijna alle zoekvragen tegenwoordig beginnen op Google. (meer…)

23-09-2016

Kendeon kennissessie (gratis)

Als partner van Kendeon mag ik je uitnodigen voor een kennissessie waarin professionals specialistische kennis rondom online marketing en sales delen met het MKB.

Online autoriteit en kennisleiderschap bereik je door:

  • Online aanwezigheid – een professionele basis en uitstraling
  • Online zichtbaarheid – de juiste kennis via de juiste kanalen op het juiste moment delen
  • Gevonden worden – relevante informatie bieden in zoekresultaten van zoekmachines

Tijdens een inspirerende kennissessie komen in ca. 2,5 uur de geheimen van succesvolle online marketing & sales voorbij.

  • Waarom online kennis delen?
    Over verandering, je bedrijfsDNA en bouwen aan online kennisleiderschap
  • Hoe zorg je voor een professionele aanwezigheid?
    Het belang van techniek en ontwerp
  • Hoe word je goed gevonden online?
    Van zoekmachineoptimalisatie tot adverteren via Google
  • Hoe haal je daadwerkelijk business uit online kanalen?
    Van traditionele sales naar sales innovatie

Gratis deelnemen aan de Kendeon kennissessie?

Mis het dus niet en schrijf je snel in voor de volgende editie op 23 september 2016.

Deelname aan de sessie kost 295,- maar als je contact met me opneemt, krijg je een code voor gratis toegang.

Samen online kennis delen Logo KENDEON

Kendeon bestaat uit een groep van zelfstandige professionals die verbonden zijn door een gemeenschappelijke missie. Wij zien allemaal de noodzaak van een professionele online aanwezigheid en vindbaarheid voor B2B bedrijven. Wij willen MKB-bedrijven professioneel helpen met bouwen aan online autoriteit en kennisleiderschap.

 

26-02-2016

Workshop bloggen en vloggen

Wegens grote belangstelling, nieuwe editie

Workshop bloggen en vloggen, leer je krachtig online profileren in 1 middag (meer…)

19-11-2015

Spreker Digital Marketing Congres

Ik presenteerde de digital marketing aanpak van een traditionele branchevereniging in een conservatieve markt.

(meer…)

28-10-2015

College Tour Duurzame Energie

Blogsessies tijdens College Tour Duurzame Energie op 28 oktober 2015 jl, met als thema “Laat je inspireren.” (meer…)

30-06-2015

Spreker The Digital Future of B2B

Event over de digitale toekomst van B2B marketing, communicatie en sales. (meer…)

16-06-2015

Duurzame bouwvrouw Award

16 juni 2015 vond de bekendmaking van de genomineerden voor de Duurzame Bouwvrouw Award 2015 plaats.

(meer…)

18-06-2015

Masterclass Inbound Marketing

Spreker Masterclasses Inbound Marketing 2015

(meer…)

09-03-2015

Spreker TFN

The Freelancers Network is een netwerkorganisatie van zeer ervaren freelance communicatie- en marketingprofessionals. (meer…)

13-10-2014

Opleiding Inbound Marketeer B2B

In de opleiding ‘Inbound Marketeer B2B’ leer je in 5 efficiënte bijeenkomsten wat inbound marketing is en hoe je het effectief toe kunt passen in je eigen bedrijf.
(meer…)

20-11-2014

DIM in 1 day

digitalmarketingin1day spreker marlene dekkers

20 november 2014 sprak ik tijdens digitalmarketingin1day in ’t Spant in Bussum over het bouwen aan online thought leadership in B2B vanuit strategie. (meer…)

16-10-2014

Online Thursday

Online Thursday: Powerrrrr Vrouwen, wat was het een toffe avond!

16 oktober 2014 was het weer ‘Online Thursday’ in Splendorfabriek Nijmegen. (meer…)

23-09-2014

Duurzame Bouwvrouw Award 2014

Tot en met 22 september 2014 kan iedereen stemmen op een genomineerde powervrouw in de bouw, die duurzaamheid succesvol op de kaart zet.   (meer…)

18-06-2014

Keynote spreker Next Marketing 2014

Keynote spreker Next Marketing 2014

Keynote spreker Marlene Dekkers Next Marketing 2014

Tijdens dit congres, dat 18 juni jl. plaatsvond in Veenendaal, georganiseerd door
 ICT Valley & One4Marketing vertelde ik als keynote spreker tijdens het plenaire programma over verandering in de wereld, wat dat betekent voor je klanten en de toepassing van je marketing. Bouwen aan online thought leadership vanuit je authentieke DNA, dat is het devies.

Ik heb genoten van alle spontane, positieve reacties na afloop.

Next Marketing 2014 is een inspirerend jaarlijks congres om kennis te delen met experts uit de marketing- en ICT branche. Het publiek bestond uit managers en leidinggevenden van ICT-bedrijven of bedrijven waar ICT een significante rol speelt.

 

Forumdiscussie Next Marketing 2014 inbound marketing Marlene Dekkers

 

Forumdiscussie Next Marketing 2014

Daarnaast nam ik deel aan de Forumdiscussie, onder leiding van Eline Stuivenwold,  in de Raadszaal van Gemeentehuis Veenendaal, met het onderwerp ‘inbound marketing‘. Andere deelnemers waren Edwin Vlems, Hessel van Tuinen en Martijn Buurman.

 

27-03-2014

Kennissessie Social Media

Korteweg Communicatie organiseerde, samen met social media partner Socialiii en Marketing Accent, een kennissessie ‘social media’ voor haar relaties. (meer…)

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Krachtige verleiders, hoe pas jij ze toe in B2B marketing?

Krachtige verleiders in B2B marketing Dankzij breinonderzoek en toepassing van neuromarketing ontleden we de werking van ons brein steeds beter en ontdekken we steeds meer over welk (koop)gedrag we vertonen en vooral ook waarom we dat doen. Hierdoor wordt het eenvoudiger om krachtige verleiders toe te passen in B2B marketing. Marketing is verleiding Onlangs las …

In technische B2B en wil je een onweerstaanbare gunfactor?

Wat we kunnen leren van Million Dollar Listing New York

meer blogs

Workshops online marketing B2B

Workshops online marketing B2B Praktische zakelijke workshops om direct aan de slag te gaan met een betere online zichtbaarheid en vindbaarheid. Online plannen maken voor mijn klanten vind ik prachtig, deze plannen vervolgens in de kast zien verdwijnen en verstoffen niet natuurlijk. De behoefte aan praktische hulp bij de uitvoering van online marketingactiviteiten blijkt erg …

Nieuwe website sales-innovatie.nl

Referenties Marketing Accent

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten