Inspiratie archief
Vertrouwen komt te voet, gaat te paard.
Vertrouwen. Het komt te voet. Het gaat te paard. Je bouwt het langzaam op. Stap voor stap. In elke belofte die je nakomt. Maar ook met elke eerlijke “nee”. Vooral in hoe je óók ná de deal zichtbaar blijft en handelt. Geschapen verwachtingen waarmaakt. Marketing schept verwachtingen. Sales nodigt uit. Communicatie bevestigt. Samen zorgen ze ...
Durf te kiezen
“Iedereen die op zoek is, kan bij ons terecht.” Klinkt sympathiek. Maar het is ook de snelste manier om niemand echt aan te spreken. Mensen vinden het lastig om echt te kiezen voor een specifieke doelgroep. Want kiezen voelt als loslaten. Als omzet laten liggen. In mijn DNA-sessies voor mkb-bedrijven zie ik dat vaak. Toch ...
zichtbaarheid versus gekozen worden
Zichtbaar zijn is niet hetzelfde als herkend en gekozen worden. Je kunt als bedrijf actief zijn op LinkedIn, regelmatig een nieuwsbrief versturen en bijvoorbeeld de lokale sportclub sponsoren. Maar als je niet helder hebt waar je voor staat, dan komt je boodschap niet over. En blijft jouw toegevoegde waarde onzichtbaar voor de mensen die je ...
